BeautyBlush is ervan overtuigt dat u het beste resultaat krijgt door van binnenuit de acne aan te pakken. Wij vinden het daarom belangrijk om goed te kijken naar uw voedingspatroon.

Weliswaar is het verband tussen acne en voeding nog niet aangetoond, maar wij merken dat wanneer wij onze cliënten belangrijke tips geven (en zij deze ook daadwerkelijk opvolgen), het resultaat van de behandelingen aanzienlijk beter is.

Voordat wij over gaan naar de belangrijkste tips willen wij u eerst iets meer informatie geven over acne.

> Wat is acne? Acne is een ontsteking van de talgkliertjes in de huid.

Bijna iedereen krijgt acne in de puberteit. De oorzaak kan hormonaal zijn, maar dat hoeft niet. Vaak ontstaat acne op het gezicht, de rug, de borst of de armen.

> Hoe ontstaat acne? De reactie van acne wordt veroorzaakt in de poriën.

Door overmatige maak van huidsmeer (talg) raken de talgklieren verstopt, waardoor er ontstekingen op de huid komen.

> Wat kunt u er aan doen?

Tijdens uw behandeling bij BeautyBlush is het belangrijk dat u zich houdt aan ons aangepaste behandelschema. Dat geldt ook voor uw eetpatroon.

Het is dus belangrijk om uw voedingspatroon aan te passen en koolhydraten, suikers en zuivel zoveel mogelijk te vermijden.

Belangrijk

* Water: Het is belangrijk om voldoende water te drinken. Water is een belangrijke substantie voor de menselijke gezondheid. Water zorgt ook voor een goede hydratatie van de huid, maar zorgt er ook voor dat de afvalstoffen worden afgevoerd.

Supplementen

* Vitamine A: Vitamine A is nodig voor de aanmaak van cellen en de weefselstructuur van de huid. Deze verminderd ook de talgproductie van de huid. Daarnaast is vitamine A ook een goede antioxidant.

TIPS

* Drink voldoende water, minimaal 1,5 tot 2 liter per dag;

* Maak groente en fruit smoothies. Deze gezonde drankjes geven de huid een oppepper;

* Eet producten waar veel omega-3 vetzuren in zitten, zoals: walnoten, lijnzaad(olie), hennepzaad, koolzaadolie en vis;

* Ga af en toe in het zonnetje zitten, maar niet te lang. De huid mag absoluut niet verbranden. Zonlicht zorgt voor vitamine D en activeert het immuunsysteem. Een vitamine D tekort verhoogt de ontstekings- activiteit in het lichaam;

* Eet ongeveer 200 gram groente en 200 gram fruit per dag. In groente en fruit zitten veel vitamine C en vitamine C gaat huidontstekingen tegen;

* Eet voldoende eiwitten, zeker als je last hebt van ontstekingen;

* Zorg voor voldoende beweging. Sporten is goed om de bloedcirculatie te activeren. Hierdoor worden afvalstoffen afgevoerd en word je huid van zuurstof voorzien;

* Zorg voor voldoende slaap.

Call Now Button